Presentació del COBDC als alumnes d’Avaluació i qualitat d’ID

El passat dilluns, 12 d’abril, els estudiants de l’assignatura Avaluació i qualitat de 3r curs del grau d’Informació i Documentació van assistir a la presentació del COBDC (Col·legi Oficial de Bibliotecaris-Documentalistes de Catalunya).

A la primera part de la sessió, Eli Ramírez i Rosana Andreu, membres de la Junta actual i responsables de la vocalia de comunicació, van presentar el Col·legi: el seu origen, la seva raó de ser, les seves funcions, els serveis i els recursos que ofereixen als col·legiats, els reptes que es plantegen, etc. I van animar els estudiants a formar part del Col·legi durant aquests anys de formació i a col·legiar-se un cop graduats.

La segona part va estar a càrrec de dues representants de dos dels grups de treball del Col·legi. Júlia Baena, professora del màster de Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura i coordinadora del Grup de Treball de Biblioteques Escolars, va explicar els objectius principals del grup, les línies de treball, les relacions que mantenen amb altres col·lectius també interessats en les biblioteques escolars, els recursos que compartiran en la nova web que publicitaran aviat, etc. Per la seva part, Carme Montcusí, coordinadora del CRAI Campus Catalunya de la Universitat Rovira i Virgili i membre del Grup de Treball de Gestió de la Informació en Ciències de la Salut (GICS), va posar en context l’origen del grup que aviat farà 20 anys; la seva necessitat de trobar aixopluc institucional per poder aplegar professionals de procedències ben diferents (hospitals, empreses farmacèutiques, biblioteques universitàries, biblioteques públiques, etc.), però amb una temàtica comuna; la importància de les trobades per compartir coneixements i bones pràctiques, etc.

Una sessió interessant que va posar en valor el Col·legi com un instrument imprescindible per esdevenir un col·lectiu amb força i ben representat.