Seminari CRICC «Plagi acadèmic: com abordar-lo des de la Universitat»

El passat dimecres 17 d’octubre va tenir lloc a la Facultat de Biblioteconomia i Documentació el primer Seminari del Centre de Recerca en Informació, Comunicació i Cultura (CRICC) «Plagi acadèmic: com abordar-lo des de la Universitat», impartit per Ignasi Labastida, doctor en Física, responsable de la Unitat de Recerca del CRAI de la Universitat de Barcelona.  Va presentar la sessió la professora de la Facultat Carina Rey.

La definició de plagi, la còpia, la Llei de Propietat Intel·lectual, les eines de detecció de què es disposa avui dia o com s’afronta el plagi des de la Universitat, van ser els principals temes que s’hi van tractar. Els assistents al Seminari van participar activament amb preguntes i reflexions al voltant de la qüestió.

Seguidament, va tenir lloc una breu presentació per part de Carlos Aguilar, vicedegà i professor de la Facultat , amb el tema «Influència de les tecnologies digitals a l’exposició selectiva: com Google i Facebook influeixen a l’exposició selectiva dels consumidors als mitjans de comunicació».