Xerrada de Lluís Albert Arauzo sobre el fons documental de RTVE

Com és el treball d’un documentalista audiovisual en un mitjà de comunicació? Aquesta és la pregunta que va respondre Lluís Albert Arauzo, documentalista de Radiotelevisió Espanyola (RTVE), als estudiants de segon curs de Comunicació Audiovisual en una xerrada el passat 3 de maig de 2023.

Sota el títol «Professionals de la informació al Fons Documental de RTVE», la xerrada va girar entorn de les diverses tasques a què se sotmeten els materials audiovisuals, des de la seva ingesta fins que es reutilizen. Arauzo també va parlar del programari i els tesaurus que fa servir, i dels drets que afecten l’ús dels materials, i va incloure exemples pràctics de les peticions que ha de resoldre en la seva tasca diària. A l’acte hi van assistir els alumnes de l’assignatura Documentació audiovisual, i també personal del CRAI i estudiants i professors dels ensenyaments interessats en el tema.

Si voleu saber més sobre aquest perfil professional, podeu visitar l’exposició didàctica titulada «Documentalista audiovisual: una professió polièdrica», que es pot veure al CRAI Biblioteca d’Informació i Mitjans Audiovisuals durant tot el curs 2022–2023, o bé al web del CRAI, en versió virtual.