Professorat

Xerrades de Maria José Masanet a instituts de Galícia sobre mites romàntics i estereotips a les sèries de televisió

Maria Jose Masanet, professora i investigadora de la Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals de la Universitat de Barcelona, ha realitzat 13 xerrades a diferents instituts de Galicia entre el 12 y el 19 de febrer de 2020. Les xerrades han estat  dirigides a estudiants d’ESO i batxillerat i s’han centrat en l’exploració dels mites romàntics, la violència de gènere i els estereotips a les sèries per adolescents. Ha treballat amb sèries clàssiques com Física o Química i Los Protegidos i amb d’altres més contemporànies com Élite i Sex Education.

Aquestes xerrades es desprenen de la línies de recerca que va iniciar la investigadora amb la seva tesi doctoral titulada «Representació mediàtica i interpretació adolescent de la sexualitat i la relació amorosa a la ficció seriada» i que ha continuat explorant en els últims anys a través de diferents publicacions. Segons comenta la investigadora, amb aquestes xerrades la recerca retorna a la societat, als centres d’educació secundària, que és on va néixer. Les xerrades han estat una oportunitat per fer arribar la recerca als i les adolescents i sobrepassar les barreres de la difusió acadèmica tradicional.

Les xerrades, organitzades pel professorat i les biblioteques dels centres, han tingut lloc a les comarques Mariña Lucense,  Ferrolterra i Terra Chá.