Els fons personals als centres patrimonials

El passat 15 de novembre, als Dimecres del CRICC, vam poder gaudir de la sessió ‘Els fons personals als centres patrimonials’, amb intervencions de Andrea Pergola i Laura Moré.

La ponència d’Andrea Pergola ‘Una panoràmica de la descripció i conservació dels fons personals a Itàlia‘ va introduir les tipologies d’arxius privats, per a centrar-se després en els arxius personals. Introduint-nos en la perspectiva italiana, vam aprendre quan es preserven els arxius privats a Itàlia, com es declaren d’interès històric, i qui posteriorment conserva aquests arxius, havent-hi la possiblititat de que els propietaris els conservin personalment o bé es faci una donació a arxius estatals. La ponència també va tractar la representació d’aquests arxius a la web i el cas concret de la Biblioteca Universitària de Càller.

Laura Moré ens va presentar el tema de la seva investigació doctoral ‘L’ingrés de fons personals als centres patrimonials‘. Aquesta se centra dues perspectives dels ingressos de fons personals, per una banda el marc legal, i per l’altra la relació entre el donant i el donatari. Explora les diverses fórmules d’ingrés, la propietat intel·lectual referent als fons personals i els usos que se’n fa.

CRICC CRICC

Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals