Els fons personals als centres patrimonials

L’activitat dels Dimecres del CRICC del mes de novembre es titula “Els fons personals als centres patrimonials”.

– Dia: dimecres 15 de novembre de 15.30h a 17.30h

– Lloc: Sala de Juntes (206, 2a planta) de la Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals

La sessió constarà de dues intervencions:

Andrea Pergola és Investigador a Temps Determinat (Tipus A) en Arxivística a la Universitat de Cagliari. Va obtenir el títol de Doctor en ‘Història, Béns Culturals i Estudis Internacionals’ a la mateixa institució. Va completar la seva especialització a Florencia a través de la realització d’un Màster de Segon Nivell en Arxivística, Biblioteconomia i Codicología. A més, és diplomat a l’Escola d’Arxivística, Paleografia i Diplomàtica de l’Arxiu d’Estat de Cagliari. Ha realitzat treballs arxivístics de forma independent per el Capítol Metropolità de la Catedral de Cagliari i per la Universitat de Cagliari. Més enllà dels seus interessos estrictament arxivístics, les seves investigacions se centren en la història de Sardenya durant el període de domini de la Corona d’Aragó, l’edició de fonts documentals italo-ibèriques i la història post editorial dels incunables.

La seva intervenció serà ‘Una panoràmica de la descripció i conservació dels fons personals a Itàlia.’

Laura Moré és Diplomada en Biblioteconomia i Documentació per la UdG, Llicenciada en Documentació per la UOC, Postgrau en Tractament i Gestió del Patrimoni Bibliogràfic per la UB i Màster en Biblioteques i Col·leccions Patrimonials per la UB. Actualment està fent el doctorat a la Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals de la UB i el seu projecte de tesi tracta sobre l’ingrés de fons personals en biblioteques universitàries. Des de fa més de vint anys treballa a la secció de Procés Tècnic de la Biblioteca de la Universitat de Barcelona i n’és la responsable dels Fons Especials.

La seva intervenció serà ‘L’ingrés de fons personals al centres patrimonials: entre la legislació i la relació amb el donant.

CRICC CRICC

Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals