Vés al contingut

Adolescents i videojocs: anàlisi dels entorns de joc online a través del concepte d’interfície

Scolari, C. A., Pires, F., & Masanet, M.-J. (2022). Gamers Never Play Alone: An Interface-Centred Analysis of Online Video Gaming. First Monday

Un article realitzat per la investigadora del CRICC, Maria-Jose Masanet, i els investigadors Carlos A. Scolari (UPF) i Fernanda Pires (UAB) analitza les pràctiques de joc online dels adolescents. L’estudi es part del projecte Transmedia Literacy (https://transmedialiteracy.org/) realitzat a 8 països d’Europa, Amèrica Llatina i a Austràlia entre el 2015 i el 2018. A l’article es proposa entendre els videojocs en línia a partir d’un enfocament centrat en el concepte d’interfície, intentant anar més enllà de l’estudi clàssic de la “interfície gràfica d’usuari”. En aquest cas, la interfície es considera el lloc on els actors humans, institucionals i tecnològics es relacionen entre ells i es porten a terme diferents processos. Per tant, l’article analitza l’experiència de joc en línia dels adolescents com a interfície, entesa com una “xarxa d’actors” que va més enllà d’un únic dispositiu de videojoc (consola, ordinador, etc.). Aquest treball també presenta un mapa d’actors, relacions i processos de la interfície de videojocs en línia, prestant especial atenció a les tensions i qüestions crítiques que sorgeixen, des d’una perspectiva que, en estudis posteriors, es podria ampliar a altres pràctiques.

CRICC CRICC

Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals