Vés al contingut

Ajut de consolidació investigadora per a Maria Jose Masanet

La investigadora del CRICC i coordinadora de la línia de recerca en Gènere, Inclusió i Diversitats del centre, Maria Jose Masanet, ha guanyat un ajut de la convocatòria de consolidació investigadora 2023 del Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades amb finançament de la Unió Europea a través de NextGenerationEU.

Aquest ajut ha estat atorgat al projecte de recerca titulat “Tales from Sex, Media and Youth: Experiences of Young People Learning about Sexuality through Media (SEXMEDIA)”. Aquest projecte té l’objectiu d’entendre com les persones joves aprenen sobre les sexualitats de manera informal a través dels mitjans de comunicació i traslladar aquestes experiències a la societat a través de materials de difusió. Per fer-ho, es planteja una aproximació bottom-up, a través d’històries de vida, grups de discussió i pràctiques de covisionat, que busca incorporar les experiències reals i quotidianes de les persones joves a la discussió sobre la relació entre joventuts, mitjans i sexualitats. El projecte es focalitza en dos estudis de cas a Madrid i Barcelona i fa una proposta en línia amb diferents ODS: Salut i benestar, Educació de qualitat i Igualtat de gènere.

SEXMEDIA tindrà una durada de dos anys i ha rebut un pressupost de 179.360,72 euros. Es tracta de l’únic projecte de l’àrea de Comunicació que ha estat finançat a la convocatòria, i es coordinarà des de la nostra Facultat. El comitè científic de persones expertes que l’han avaluat ha considerat que el projecte és d’interès i rellevància per la seva àrea d’especialització i han destacat la seva excel·lent redacció, qualitat i pertinença d’anàlisi, atorgant-li una puntuació final de 97 sobre 100.

CRICC CRICC

Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals