Vés al contingut

Anàlisi de l’opinió ambiental mitjançant eines de visualització.

El professor Mario Pérez-Montoro, investigador del CRICC, ha publicat juntament amb altres investigadors del BSC-CNC (Barcelona Supercomputing – Centre Nacional de Computació) l’article “Analitzant l’opinió ambiental utilitzant eines de visualització altament personalitzables per comprendre les actituds i les barreres dels ciutadans” a la revista Scientific Reports de Nature (https://www.nature.com/articles/s41598-024-54457-3).

Es tracta d’un treball en el qual s’analitza i es presenta una eina de comunicació visual per a l’anàlisi de l’opinió pública en matèria ambiental, dirigida a administracions i institucions públiques. L’estudi deixa clar que la millor visualització de les dades de l’opinió pública, alhora, donarà millor suport al desenvolupament de polítiques modelades per les preocupacions dels ciutadans.

La publicació Scientific Reports (Nature) és la cinquena revista més citada del món, amb més de 738.000 cites el 2022, i rep una àmplia atenció en documents polítics i mitjans de comunicació.

CRICC CRICC

Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals