Vés al contingut

Breu perfil de política cultural per a Espanya

El Compendium of Cultural Policies & Trends, una base de dades en línia amb informació detallada sobre polítiques culturals, estadístiques i tendències, publica un nou document que descriu el perfil de política cultural per a Espanya, compilat per Anna Villarroya (directora del CRICC) i Pedro Rothstein.

El document recull alguns dels aspectes destacats de l’evolució de la política cultural a Espanya:

– L’actual govern de coalició d’esquerres prioritza la diversitat cultural, l’accés a la cultura a través de bons culturals per als joves i el desenvolupament i aplicació de l’Estatut de l’artista i del professional de la cultura per garantir els drets dels treballadors culturals.

– En els últims anys s’ha produït un augment d’institucions culturals, com companyies de dansa i ballet (un 13,2 % més des de 2017), orquestres simfòniques (11,3 % des de 2018) i companyies de teatre (10,8 %).

– El 2023 es van aprovar diverses reformes legislatives per reconèixer el caràcter especial de qui opera en el sector cultural.

– Amb motiu de la Presidència espanyola del Consell de la UE (juliol-desembre 2023), el Ministeri de Cultura i Esport va anunciar quatre eixos d’actuació: la millora de l’estatus de la cultura, reconeixent-la com a bé públic essencial; la gestió sostenible del patrimoni, l’Estatut de l’artista i el suport al sector del videojoc. En aquest context, els ministres de Cultura de la Unió Europea van aprovar la Declaració de Càceres.

Podeu consultar-lo aquí.

CRICC CRICC