Vés al contingut

Discriminació salarial per raó de gènere: el cas del sector espanyol de les arts escèniques.

Nova publicació d’Anna Villarroya i Tino Carreño, membres del CRICC.

Tot i que les diferències salarials entre homes i dones són un fet ben conegut de la vida laboral, molt pocs estudis han explorat la qüestió en els àmbits artístics. Aquest treball utilitza la regressió logística per analitzar la influència de la discriminació de gènere en els salaris del sector espanyol de les arts escèniques.

Utilitzant dades recollides d’una enquesta per qüestionari amb 726 enquestats, la tècnica basada en la regressió permet controlar altres possibles influències com el nivell educatiu, els anys d’experiència i les característiques del lloc de treball.

Els resultats són coherents amb la hipòtesi que el gènere té un efecte positiu i estadísticament significatiu en el salari d’un individu. En resum, aquest estudi aporta proves a les quals poden recórrer els responsables polítics i les organitzacions d’artistes per a l’elaboració de polítiques destinades a fer complir els drets d’igualtat salarial.

Villarroya, Anna; Carreño, Tino (2024). Gender discrimination in salaries: the case of the Spanish performing arts sector. Creative industries journal, 1-18. https://doi.org/10.1080/17510694.2024.2329824

CRICC CRICC

Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals