Professió

27 d’octubre: Dia Mundial del Patrimoni Audiovisual

L'any 2005, la Conferència General de la UNESCO va proclamar el 27 d'octubre el Dia Mundial del Patrimoni Audiovisual, que  enguany se celebra sota el lema: «Preservar el patrimoni audiovisual per a les generacions futures». Des de la pàgina web de la International Association of Sound and Audiovisual Archives, podeu seguir tots els esdeveniments que s'han organitzat arreu del món amb motiu d'aquesta celebració.

Algunes institucions catalanes s'han volgut sumar a aquesta iniciativa, com ara la Biblioteca de Catalunya, la Filmoteca, o el Centre de Recerca i Difusio de la Imatge (CRDI) de Girona, que —amb la col·laboració del Museu del Cinema i el suport del Consell Nacional d'Arxius— ha creat la pàgina web Patrimoni Audiovisual, una suggerent cronologia il·lustrada de l'evolució històrica dels mitjans audiovisuals.

Aprofitem l'avinentesa per recordar un fet notable relacionat amb el patrimoni audiovisual de la Facultat: mentre es realitzaven tasques d'organització de l'arxiu l'any 2005, va ser trobada una pel·lícula sobre l'Escola Superior de Bibliotecàries que pot situar-se amb tota probabilitat el curs 1923-24. Per raons de preservació i conservació, la pel·lícula va ser dipositada a l'arxiu de la Filmoteca de Catalunya, que en va lliurar una còpia a la Facultat. Podeu veure-la fent un clic aquí.