ISE 2024 tactil
Professió

La FIMA, de visita a la fira ISE 2024

Del 30 de gener al 2 de febrer de 2024, Barcelona ha estat l’escenari de la fira ISE 2024 (Integrated Systems Europe), on les principals empreses de tecnologia audiovisual han exposat les seves últimes novetats. Aquest esdeveniment, el més important del món en integració de sistemes d’imatge i so, ha comptat amb la superfície més gran d’exposició de la seva història, al recinte de la Fira Internacional de Barcelona.

La mostra té un gran interès per als estudis de Comunicació Audiovisual, ja que ha ofert una àmplia gamma d’equipaments i solucions tècniques, d’entre les quals n’hi ha que utilitzem a la nostra Facultat. La professora M. Àngels García Asensio ha gestionat l’obtenció d’entrades per a professors, alumnes i personal tècnic de la FIMA, que han pogut assistir a aquesta cita de referència acadèmica i professional.

Entre les innovacions presentades a la vintena edició de la fira, hi destaquen la pantalla de cristall micro LED transparent de Samsung, la cascada multicolor projectada per Epson, la sala immersiva de Panasonic i el Dron Arena, on els visitants han pogut pilotar un dron. A més, la fira ha comptat amb conferències d’interès, com ara les del Clúster Audiovisual de Catalunya, que hi ha presentat el seu darrer informe Switch, sobre l’impacte de la intel·ligència artificial a la indústria audiovisual, i l’Education Technology Summit, una cimera sobre la convergència entre la pedagogia i la tecnologia i els seus futurs reptes.