Professió

«No Llegiu», llibreria de Xavier Vidal, exalumne del postgrau de Llibreria

Diumenge 27 d'octubre, es va inaugurar al Poblenou (carrer de l'Amistat, 22) la llibreria No Llegiu, a càrrec de Xavier Vidal, diplomat de la primera promoció de l'Escola de Llibreria. El curs de postgrau de Llibreria, organitzat per la Facultat juntament amb el Gremi de Llibreters de Catalunya i amb el suport econòmic del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, pretén formar personal preparat per treballar en el sector de la llibreria a Catalunya. De la primera promoció, el cas de Xavier Vidal és el primer que ha optat per l'emprenedoria, però quatre altres exalumnes ja han trobat feina en el sector, a part de quatre més que ja hi treballaven. Podeu llegir una extensa crònica de la inauguració amb imatges al blog de l'Escola.

La inauguració de No Llegiu ha estat el preludi d'una altra bona notícia: el passat dilluns dia 30 d'octubre, l'emblemàtica llibreria Ona, especialitzada en llibre en català, va reobrir les portes al número 217 del carrer Gran de Gràcia, inauguració que se suma a la de La Impossible (c. Provença, 232), el passat 30 de juliol.

I sembla que el barri de Gràcia està de sort, perquè en aquest reportatge de BTV ens expliquen que a la Plaça de la Vila està a punt d'aixecar la persiana la llibreria La Memòria, que tractarà el segle XX a través de la novel·la, l'assaig o les biografies.