Professió

2a Trobada de Responsables de Biblioteques Públiques

El passat 13 de novembre va tenir lloc a la Biblioteca de Catalunya la segona edició de la Trobada de Responsables de Biblioteques Públiques, organitzada pel Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya. En el transcurs de l'acte, es va fer públic el veredicte del Premi Teresa Rovira i Comas a la innovació a les biblioteques públiques, del qual ja vam informar anteriorment.

Entre les 18 candidatures presentades, va resultar guanyadora la Biblioteca Central de Castelldefels, amb el projecte titulat «Biblioteca & CO: col·labora, coopera i coparticipa: programació d'activitats amb agents locals». La Biblioteca Trinitat Vella – J. Barbero de Barcelona fou escollida finalista, amb el projecte «La biblioteca i la Xarxa Jove de Trinitat Vella».

L'acte, que comptà amb la presència de la mateixa Teresa Rovira, consistí en parlaments de les autoritats (conseller, director general, cap del servei), una lectura de fragments de dietaris de les biblioteques públiques (des d'èpoques reculades fins a piulades i apunts de blogs moderns) i finalment la conferència de Gregorio Luri «Espais per pensar a les biblioteques». En representació de la Facultat, hi va assistir la vicedegana Mònica Baró i també hi vam poder veure els professors Maite Comalat —membre del jurat que ha atorgat el premi—, Assumpció Estivill, Ciro Llueca, Gisela Ruiz, Teresa Mañà i Amadeu Pons.