Professió

Exalumnes de l’Escola de Llibreria a la 2 de TVE

El passat diumenge, 9 de febrer, es va emetre al programa Tinc una idea, de la 2 de Televisió Espanyola, un reportatge titulat «Llibreries fresques». En són els protagonistes tres llibreries: la Negra i Criminal, Re-Read —on Maria Martí, alumna de la primera promoció de l’Escola de Llibreria, parla de la diversitat de documents que es troben entre les pàgines dels llibres de segona mà—, i la llibreria No Llegiu de Xavier Vidal, alumne també de la primera promoció de l'Escola. Xavier Vidal hi presenta algunes particularitats del seu projecte: el fet d’obrir els diumenges per adaptar-se a la disponibilitat dels clients, l'«emprovador de llibres» —que permet fullejar-los amb calma tot prenent un cafè—, o el servei de lliurament a domicili. Cap al final del programa, podem escoltar unes declaracions de Marià Marín, secretari tècnic del Gremi de Llibreters de Catalunya i professor de l'Escola de Llibreria.