Professió

Eugene Garfield, honoris causa per la UB

El Consell de Govern de la Universitat de Barcelona va aprovar, el passat 25 de juny, la concessió del Doctorat Honoris Causa a Eugene Garfield, a proposta de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació.

Eugene Garfield (Nova York, 1925) és una de les grans figures de l’àmbit de la informació científica i la seva influència depassa totalment l’àmbit estricte de la Documentació. Va ser el creador de la primera gran biblioteca científica generada a partir de l’activitat de l’Institute for Scientific Information (Filadèlfia, 1960) i de productes com ara el Current Contents, els Citation Index (Arts & Humanities, Science i Social Sciences) i els Journal Citation Reports, actualment al catàleg de Thomson Reuters. Per altra banda, va tenir la gran intuïció de considerar la citació com a indicador fonamental per avaluar la qualitat d’una publicació científica, una innovació que va ser adoptada pels creadors de Google quan van establir els fonaments del seu algorisme de cerca.