Professorat

Ha mort Mari Carmen Marcos, professora del màster de Gestió de Continguts Digitals

Ens ha deixat Mari Carmen Marcos, diplomada en Biblioteconomia i Documentació, doctora en Documentació per la Universidad Carlos III de Madrid, i professora del Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra, on va desenvolupar la seva especialitat en experiència d’usuaris i en interacció home-màquina.

Quan, des de la Facultat, vam demanar la col·laboració dels companys de Documentació de la UPF per engegar el màster de Gestió de Continguts Digitals (MGCD), la Mari Carmen va ser una de les persones que s’hi va incorporar des del curs inicial (2006-2007). Va impartir en aquest màster les assignatures de Fonaments en edició electrònica, Avaluació de continguts digitals i, des del curs 2012-2013, Disseny centrat en l’usuari, la seva especialitat. En aquest camp, abans conegut com a «usabilitat», Mari Carmen Marcos ha estat una figura rellevant a l’Estat espanyol per la seva docència, les seves publicacions i la seva recerca, enfocada sobretot a l’anàlisi dels sistemes digitals dels mitjans de comunicació o de caràcter mòbil. També la recordem especialment per la seva participació en els congressos AIPO, les trobades de referència a Espanya en l’estudi de la interacció entre persona i ordinador.

El curs 2014-2015, no va impartir classes al MGCD a causa de la seva segona maternitat, però malauradament el setembre de 2015 ja no s’hi va poder reincorporar, perquè li va ser diagnosticada la malaltia que finalment se l’ha endut.

Mari Carmen, et recordarem per les teves anàlisis amb eye-tracking, per la teva innata alegria i per la teva habilitat per engrescar als alumnes en els estudis i en la recerca. Descansa en pau.