Nova plataforma web del Compendium of Cultural Policies & Trends

El passat dijous 5 de desembre es va llançar la nova plataforma del Compendium of Cultural Policies & Trends. Fundat el 1998 per ERICarts i el Consell d’Europa, el Compendium és un sistema d’informació i control en línia de les polítiques culturals nacionals. Al centre d’aquesta plataforma es troba la base de dades Compendium, que inclou 43 perfils de països de política cultural. Aquests perfils estan escrits i actualitzats per expertes i experts independents en política cultural, en consulta amb els ministeris respectius.

Culturalpolicies.net és una eina de política cultural fàcil d’utilitzar per a un ampli ventall d’usuaris: des d’investigadors i estudiants fins a personal tècnic en temes culturals i altres funcionaris del govern. A banda de la navegació més fàcil i de l’aspecte més modern, el lloc web ofereix una base de dades restructurada, una secció de temes (incloent temes d’actualitat cultural i educació cultural) i una gran quantitat de taules a la secció d’estadístiques i comparacions. Tant si voleu aprofundir els vostres coneixements sobre polítiques culturals específiques a Europa com si voleu comparar els desenvolupaments per país o tema, el Compendium ofereix diverses eines per ajudar-vos en el camí.

La professora de la FIMA, Anna Villarroya, és l’autora, juntament amb la professora Victoria Ateca-Amestoy de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea, del perfil per a Espanya i des del 2017 és tresorera de la nova Associació del Compendium of Cultural Policies & Trends.