Professió

Defunció de Carme Camps i Salvat

El passat 29 d’agost de 2020, va morir a l’edat de 90 anys, Carme Camps i Salvat, bibliotecària, nascuda a Palma de Mallorca el 29 juliol de 1930. La Carme va acabar els estudis a l’Escola de Bibliotecàries el 1950, amb una tesina que consistí en els índexs dels volums XI-XX de la revista Estudis universitaris catalans. Era germana de Concepció Camps, que va ser secretària del nostre centre (quan era l’Escola Universitària Jordi Rubió i Balaguer), entre 1979 i 1992, i tia de dues bibliotecàries, filles de la Concepció: Lourdes i Blanca Reyes Camps. Entre 1983 i 1985 fou la presidenta de l’Associació de Bibliotecaris de Catalunya, precedent de l’actual Col·legi Oficial. El 1984 fou nomenada cap del Negociat de la Central de Biblioteques de Barcelona, del Departament de Cultura, i dos anys més tard, fou nomenada cap del Servei de Biblioteques i del Patrimoni  Bibliogràfic, càrrec que exercí fins el 1995, en què es jubilà. Entre les seves publicacions, destaquem «Les biblioteques infantils», article publicat a Item, núm. 1 (jul.-des. 1987), p. 9-18. Descansi en pau.