Maria Jose Masanet presenta una recerca sobre adolescents a les xarxes socials

La investigadora i professora de la FIMA Maria Jose Masanet ha participat a la Second International Conference of the Journal Scuola Democratica: Reinventing Education, organitzada per Scuola Democratica entre els dies 2 i 5 de juny de 2021. La investigadora ha presentant, conjuntament amb Fernanda Pires (UAB), la seva recerca titulada «Looking for inspiration: influencers as aspirational and reference models for teenagers creating content on social media». La recerca es centra en l’exploració de les pràctiques d’inspiració i planificació que porten a terme els i les adolescents quan creen contingut propi per a les xarxes socials. Més específicament, es centra en aquells creadors més experimentats que consulten i prenen com a models aspirationals YouTubers i Instagramers per a la construcció de la pròpia imatge digital. En aquest context, emergeixen una sèrie de conceptes que ens ajuden a entendre aquestes pràctiques mediàtiques, com intertextualitat (Sorókina, 2006) i construcció de l’enciclopèdia (Eco, 1996).