Professió

Dos projectes de graduats de la FIMA a la Setmana del Talent

En el marc de la 8a Setmana del Talent que organitza el Clúster Audiovisual de Catalunya, els recentment graduats Albert Muns, Meri Lancis i Edgar Rodríguez han presentat un projecte de ficció i un de documental davant d’una dotzena de professionals del sector.

L’Albert i la Meri van defensar el llargmetratge de ficció Shooters, sobre un grup d’amics que se’n van a una casa a la platja i en pocs dies l’estructura de poder del grup es fa miques. L’Albert ha comentat que «va ser impactant, de cop, tenir aquest nivell de productores escoltant-te. És una molt bona lliçó per començar a aprendre, cara a cara, com un s’ha de moure pel sector».

L’Edgar va defensar 16:53 h, un documental per a televisió, sobre la salut mental de les víctimes de l’atemptat que va tenir lloc a les Rambles de Barcelona el 17 A, ara fa cinc anys.

La Setmana del Talent ha tingut lloc del 14 al 18 de novembre de 2022, al Caixaforum, i enguany ha donat cabuda a 80 pitchers (micropresentadors) que han defensat 50 projectes de 36 centres universitaris, entre catalans, del territori espanyol i europeus, seleccionats de 206 propostes. El clúster mànager, Eduard Gil, ha expressat la voluntat de convertir la Setmana del Talent en un hub internacional. Al Pacte del Talent, on el talent emergent audiovisual col·labora amb el talent emergent d’arts escèniques, han participat una desena d’estudiants de la FIMA.

Altres activitats habituals de la Setmana del Talent han estat el mercat laboral, al qual han tingut accés un centenar d’estudiants, que han cobert 36 llocs de treball. Així mateix, les conferències han abordat dos temes de rellevància i actualitat. D’una banda, «La nova economia audiovisual catalana: perspectives, infraestructures i estratègia», en la qual es va confirmar la importància del sector audiovisual en el creixement econòmic de Catalunya i la falta d’infraestructures que permetin convertir Catalunya en un centre de producció mundial. I, d’altra banda, «Green shooting, la sostenibilitat als rodatges», donada la importància internacional de fer produccions «verdes», ja que el sector és altament contaminant. Per exemple: tres dies de rodatge d’una producció gran poden arribar a generar, de mitjana, 20 tones de CO2, l’equivalent a la petjada de carboni d’una família durant tres anys. A mitjà termini, les produccions hauran de comptar amb un ecomànager capaç d’estalviar malbaratament del medi ambient.

La Setmana del Talent és possible gràcies al suport de l’ICAA, la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona, l’Ajuntament de Barcelona, Barcelona Activa i el Servei d’Ocupació de Catalunya, amb finançament dels fons Next Generation.