Activitats

Xerrada i visita dels alumnes de GIDD

Els alumnes de l’assignatura Preparació al Pràcticum del grau en GIDD continuen amb les visites i xerrades.

El passat 20 de març de 2023, Andreea Serbanica, de la Biblioteca de Ciències de la Salut de Catalunya del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, va explicar la seva experiència en tant que titulada recent (es va graduar el febrer del 2020): els diferents llocs en els quals ha treballat, les seves fites professionals, el valor de la formació rebuda a la FIMA, etc.

I dimecres 22 van visitar el Centre de Documentació i Estudis del Futbol Club Barcelona. Marcel Russiñol i Juan A. Ponce, tots dos exalumnes de la FIMA, van fer una explicació detallada del centre: el lloc que ocupa dins de l’organigrama, els perfils i les necessitats dels seus usuaris, les característiques generals del fons històric i del fons actual, la gestió documental, o la transversalitat del seu servei, entre moltes altres qüestions. A més, van preparar una petita exposició d’alguns materials emblemàtics perquè els estudiants comprovessin de primera mà la riquesa del fons: diapositives de Josep Guardiola quan era jugador del primer equip del Barça, l’àlbum amb fotografies personals de Joan Gamper, revistes de l’extensa hemeroteca, etc.