Professorat

Cristóbal Urbano, nou catedràtic de la Facultat

Cristóbal Urbano, professor i exdegà de la Facultat, va superar el passat 3 de maig de 2023 el concurs per a la plaça de catedràtic d’universitat. El tribunal que jutjà la prova estava format per Emilio Delgado (president), Francisca Abad, Mercedes Caridad i Elías Sanz (vocals), i Jordi Suriñach (secretari). En la primera part de la prova, Urbano va exposar resumidament el seu curriculum, i va atendre els comentaris dels membres del tribunal, que van posar en valor el seu lideratge tant en l’impuls al creixement del Departament i de la Facultat, com al foment de la recerca.

A continuació, en Cristóbal va presentar un projecte de recerca centrat en les revistes científiques de l’àmbit del Dret, que incloïa propostes de millora de cara al seu posicionament i en les pràctiques d’accés obert, i estudi del seu ús per part de la comunitat universitària.

La trajectòria de Cristóbal Urbano a la Facultat va començar el 1990, quan es va diplomar en Biblioteconomia i Documentació. El 1992 va ingressar com a professor, i el 2000 es doctorà. Entre 1998 i 2002 fou cap d’estudis de la diplomatura, de 2003 a 2005 va ocupar el càrrec de vicedegà, i entre 2005 i 2011, va ser escollit degà. Més tard, entre 2013 i 2017, va ser director de l’Observatori de Biblioteques, Llibres i Lectura; i director del Centre de Recerca en Informació, Comunicació i Cultura, entre 2017 i 2018, entre altres llocs de gestió.

En docència i recerca, els temes a què s’ha dedicat principalment han estat el control bibliogràfic i els serveis d’informació, l’analítica digital, els estudis mètrics sobre el valor i ús de la informació, la transformació digital de les col·leccions de les biblioteques universitàries i l’avaluació de revistes acadèmiques, entre altres.