Participació de la FIMA a la Festa de la Ciència de la UB

La Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals va participar el divendres 12 de maig de 2023 a la IX Festa de la Ciència de la UB amb l’activitat «Mentides a la xarxa: visibilitat web i pescaclics». La Festa de la Ciència és un esdeveniment en què la UB obre les portes a la ciutadania per fer accessible, d’una manera innovadora i engrescadora, la recerca que duu a terme.

L’activitat presentada feia reflexionar sobre les següents preguntes: Per què quan busquem informació a Internet ens apareixen unes notícies abans que unes altres? Els titulars de les notícies manipulen als lectors? Vam explicar com funcionen les fake news (notícies falses), i també vam mostrar les estratègies clickbait (pescaclics) que promouen els titulars sensacionalistes per atraure l’atenció dels usuaris i fer clicar en un enllaç.

L’activitat la van dur a terme Mari Vállez i Carlos Lopezosa en el marc del projecte de recerca «Parámetros y estrategias para incrementar la relevancia de los medios y la comunicación digital en la sociedad: curación, visualización y visibilidad». (PID2021-123579OB-I00).