Projecte recerca Europeu
Professorat

PastContinuous: projecte de recerca europeu coordinat per Sergio Villanueva Baselga

El passat 3 de desembre de 2023 va començar el projecte de recerca PastContinuous: Digital Information Literacy Innovating History School Curricula and Learning Delivery, finançat pel programa Erasmus KA220 per a associacions de cooperació escolar. El projecte està coordinat pel professor de la FIMA Sergio Villanueva Baselga i l’equip inclou les professores de la Facultat Lydia Sánchez i Maria José Masanet, i altres professors de la Facultat d’Educació. El consorci es completa amb una altra universitat, la Ioanian University, tres instituts de secundària situats a Terrassa, a l’illa de Corfú i a Budapest, i dues organitzacions de fact checking: Verificat i Pagella Politica (a Itàlia).

El projecte, finançat amb 250.000 € i una duració de tres anys, busca explorar les competències que el professorat d’història té sobre els fenòmens de desinformació i generar unitats didàctiques per a les assignatures d’història dels nivells educatius de secundària que introdueixen aquestes competències en els temaris d’història existents. Amb aquestes unitats i recursos, es crearà  una eina digital i un curs de formació per al professorat dels tres instituts.