captura de pantalla del curs de comunicació lenguaje claro
Professorat

M. Ángeles García Asensio i Jorge Franganillo formen en comunicació clara professionals del sector públic d’Astúries

Els professors M. Ángeles García Asensio i Jorge Franganillo, de la FIMA, juntament amb Irene Yúfera, de la Facultat d’Educació, han impartit els dies 15 i 22 de març de 2024 el curs intensiu Desarrollo de competencias en comunicación administrativa clara, a través de l’Instituto Asturiano de Administración Pública «Adolfo Posada».

Adreçat al personal de la Consejería de Derechos Sociales y Bienestar del Principat d’Astúries, el curs s’ha centrat a reforçar les habilitats per a una comunicació més clara i efectiva. Els assistents, responsables de difondre informació essencial a través de diversos canals institucionals, han participat en aquest programa que els ha equipat per promoure una comunicació transparent i accessible.

Alternant entre sessions teòriques i pràctiques, els participants han pogut comprendre l’impacte positiu d’una comunicació clara en la millora de la relació amb la ciutadania. Aquest curs ha estat una oportunitat perquè els professionals del sector públic integrin la claredat i la transparència al nucli dels serveis públics.

Els tres ponents, investigadors adscrits a la Càtedra UB DIBA de Comunicació Clara Aplicada a les Administracions Públiques, reflecteixen el compromís de la Càtedra amb la transferència de coneixement i la formació de professionals del sector públic. Amb aquesta iniciativa s’ha volgut avançar cap a una administració pública més inclusiva i comprensible que faciliti que tots els ciutadans puguin exercir plenament els seus drets fonamentals.