alumnes visiten Biblioteca de la Filmoteca de Catalunya
Activitats

Els estudiants de Preparació al Pràcticum de 3r de GIDD fan activitats

Els alumnes de GIDD i d’InfoCom que estan cursant l’assignatura Preparació al Pràcticum participen en diverses activitats programades dins l’assignatura.

El passat 18 de març de 2024, l’exalumna d’InfoCom Núria Toneu Llobet, technical support analyst a Clarivate, va explicar la seva trajectòria fins a arribar a la seva feina actual en què ha de donar servei als clients d’Austràlia, Pacífic i Àsia. Va destacar la necessitat de reforçar les competències necessàries en el dia a dia professional i que són determinants en la contractació.

Així mateix, el dimecres 20 de març de 2024, els estudiants van participar en la segona de les sortides programades al llarg del semestre. En aquest cas, van poder visitar les instal·lacions de la Biblioteca de la Filmoteca de Catalunya i conèixer de primera mà el fons de la biblioteca, l’arxiu gràfic i l’arxiu documental. Anna Fors, cap de l’Àrea de Documentació, va fer una introducció general a l’Àrea de Documentació i als serveis més habituals tot posant en valor la singularitat de la biblioteca en tant que patrimonial i altament especialitzada. A continuació, a partir d’una mostra de la gran varietat de tipologies de documents dels seus fons, els responsables de cada àmbit van explicar, amb més detall, com els arriben els fons, com els descriuen i els conserven, la diversitat de suports amb els quals han de treballar, etc. Va ser especialment interessant poder veure des de les figures de plastilina, utilitzades per a una pel·lícula d’animació, fins a guions anotats, diapositives, cartells publicitaris, cromos, fotografies o programes de mà, entre altres.