Professorat

Alexandra Crăciun, de la Universitat de Bucarest, imparteix una ponència sobre comunicació verda

El passat dilluns 27 de maig de 2024, la Dra. Alexandra Crăciun, professora distingida de la Universitat de Bucarest, va oferir a la FIMA la ponència «Més enllà de la metamorfosi: de la comunicació verda a la condició posthumana». En aquesta ocasió, que representa la seva tercera visita a la Facultat, la Dra. Crăciun va presentar la seva exploració de les narratives no humanes i els avatars en metaversos, així com la seva visió de com aquestes narratives proposen una nova relació simbiòtica amb la natura.

La conferència va obrir un debat sobre com les identitats híbrides, des de centaures fins a sirenes, poden influir en la nostra comunicació amb l’entorn i com aquestes representacions poden reconfigurar la nostra relació amb el món natural, tot això, a través de les idees del filòsof Félix Guattari sobre la interconnexió entre els àmbits social, psicològic i ambiental.

La Dra. Crăciun, amb una trajectòria interdisciplinària, i autora de diverses obres sobre la construcció de la identitat, va oferir una visió amena i enriquidora del que és avui la comunicació verda, i va inspirar una reflexió sobre la nostra interacció amb el món natural.