Professors i alumnes de la FIMA participen a ESSIS 2024, a Villach (Àustria)

Els professors Juanjo Boté i Jorge Franganillo, i sis estudiants d’Informació i Documentació i del doble grau InfoCom, han participat a una nova edició de l’European Summer School on Information Science (ESSIS), que s’ha celebrat a Villach (Àustria) del 26 al 30 d’agost de 2024. Aquest programa intensiu introdueix futur alumnat de màster o de doctorat en diverses disciplines de l’àmbit de les Ciències de la Informació.

La Fachhochschule Kärnten (Universitat de Ciències Aplicades de Caríntia) ha estat l’escenari d’aquest esdeveniment, que ha reunit professorat i alumnat de diverses universitats europees. Al llarg de la setmana s’han ofert classes i tallers sobre sistemes d’organització i recuperació de la informació, introducció a la recerca científica, anàlisi qualitativa, transformació digital, creació i gestió de continguts, i preservació del patrimoni escrit.

L’espai va incloure un programa social que va oferir una experiència autènticament austríaca, una gran ocasió per estrènyer llaços amb els companys en un entorn informal, compartint anècdotes i rialles després d’intenses jornades d’aprenentatge.

Aquest programa és una iniciativa impulsada pel projecte europeu DECriS (Digital Education for Crisis Situations). L’edició d’enguany l’han organitzada l’Escola d’Administració de la Fachhochschule Kärnten, la Facultat d’Humanitats i Ciències Socials de la Universitat d’Osijek, la Universität Hildesheim i la FIMA, de la Universitat de Barcelona.