Professorat

Documental sobre violència mèdica de professores i graduades de la FIMA al Sense Ficció de TV3

El pròxim 1 de març de 2022, a les 22 hores, s’emetrà al Sense Ficció de TV3 el documental Dona, vostè no té res!, dirigit per les professores de la FIMA Eva Martínez Corcuera i Anna Marquès i en el qual participen dues graduades de la Facultat, Judit Sancho i Elena Valera.

L’origen de Dona, vostè no té res! és el Treball final de grau de les estudiants Judit Sancho i Elena Varela, del grau de Comunicació Audiovisual de la FIMA, que consistia en un curt sobre violència obstètrica. Les professores Martínez Corcuera i Marquès formaven part del tribunal del TFG i van quedar colpides per la informació.

Dos anys més tard, s’estrena el documental, que denuncia el biaix de gènere a la medicina. És una acusació necessària, diuen les seves autores, perquè la medicina no escolta les dones, les infantilitza i les tracta com a éssers sense capacitat de decisió.

Dona, vostè no té res! s’ha portat a terme amb la col·laboració de la FIMA, amb l’ús d’espais i recursos.