Campus

Els projectes CAVGEN i TRANSGELIT organitzen 12 tallers de Feminismes i Interseccionalitat a la FIMA

El projectes de recerca Creación de Contenidos Audiovisuales Feministas: Fomentando la Cultura Audiovisual con Perspectiva de Género (CAVGEN) i Transmedia Gender & LGBTI+ Literacy (TRANSGELIT), finançats pel Ministeri de les Dones i pel Ministeri de Ciència i Innovació, i liderats per les professores Maddalena Fedele i Maria Jose Masanet, organitzen 12 Tallers de Feminismes i Interseccionalitat per a la creació audiovisual a la FIMA.

Els tallers estan destinats a l’estudiantat de Comunicació Audiovisual i es realitzaran els dies 15, 17 i 18 de març en el marc de les assignatures Narrativa audiovisual (Maddalena Fedele), Creació radiofònica (Adrien Faure, Maria Jose Masanet i Nil Via) i  Estructura del sistema audiovisual (Hibai López). Els tallers s’organitzaran en dos blocs. Per una banda, es duran a terme sis tallers de feminismes a càrrec de Nila Núñez, directora i muntadora de documentals i ficció en cinema i televisió. Per l’altra, sis tallers d’interseccionalitat a càrrec de Salima Jirari, responsable de distribució de DocsBarcelona.

Taller de Feminismes: Què significa incloure la perspectiva de gènere a l’audiovisual? Per què és important aplicar-la i de quines eines disposem per fer-ho? Aquest taller busca detectar males praxis i mostrar projectes amb mirada feminista.

Taller d’Interseccionalitat: Aquest taller reflexiona al voltant dels prejudicis inconscients a partir de la introducció del concepte “interseccionalitat” amb l’objectiu de fomentar una creació més inclusiva i diversa.

Aquests tallers s’organitzen en el marc del grup GendIMS i com a activitats realitzades a la Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals en commemoració del Dia de les Dones.