Exposició «L’exili republicà i l’edició: amb lletres i paper»

Des del primer de juny i fins al 15 de juliol de 2022, es pot visitar a la primera planta de la FIMA l’exposició bibliogràfica «L’exili republicà i l’edició: amb lletres i paper». La mostra és un recorregut a través de l’obra publicada per les editorials creades pels exiliats republicans arran de la Guerra Civil Espanyola, a França i Mèxic, principalment, però també a l’Argentina o Xile.

S’hi poden veure llibres que descriuen l’obra de la República, els desastres de la Guerra Civil o la vida als camps del Sud de França; llibres de literatura espanyola i catalana, així com obres traduïdes; llibres tècnics i divulgatius de qualitat, però també novel·les curtes i d’altres gèneres populars com ara l’autoajuda; diaris i revistes fetes a l’exili, per a l’exili i també per ser introduïdes clandestinament a Espanya.

El dia 20 de juny a les 18 h, en el marc de les V Jornades d’Història de l’Edició que se celebraran a la Facultat, hi haurà una visita guiada de l’exposició a càrrec d’un dels seus comissaris, Javier Campillo, cap de la Biblioteca Manuel Azaña de l’Instituto Cervantes de Toulouse.

Els exemplars en exposició provenen de la Biblioteca Manuel Azaña de Toulouse, de la Biblioteca del Pavelló de la República de la Universitat de Barcelona i de fons particulars.