Activitats

Seminari del CRICC sobre RRI i preservació digital

El passat 19 de desembre el Centre de Recerca en Informació, Comunicació i Cultura (CRICC) va celebrar un dels seus seminaris de recerca, amb dues xerrades.

A la primera, Sergio Villanueva, professor de Comunicació Audiovisual a la nostra Facultat, va explicar «Què és la Responsible Research and Innovation (RRI)». Villanueva va explicar aquest concepte, impulsat per la Comissió Europea durant els primers anys del programa marc Horitzó 2020. En aquesta línea, va explicar la seva història com aglutinament de sis agendes polítiques desenvolupades durant els sisè i setè programa marc (ética, equitat de gènere, educació científica, governança de la ciència, accés obert i participació ciutadana) i com Barcelona s’ha convertit en un nucli d’atracció de projectes vinculats amb aquesta línia.

A continuació, Miquel Térmens, professor d’Informació i Documentació i degà de la Facultat, va presentar les seves darreres recerques en «Auditories de preservació digital als repositoris de les universitats espanyoles».