VIII Viquimarató d’Informació i Documentació

El passat dia 26 d’octubre de 2022 va tenir lloc la VIII Viquimarató d’Informació i Comunicació organitzada per la biblioteca de la FIMA amb l’objectiu de fer créixer el nombre d’articles relatius als ensenyaments que s’imparteixen a la Facultat i millorar la qualitat dels que ja existeixen.

La jornada va tornar a ser presencial, a la biblioteca de la FIMA, i retransmesa en directe via Zoom. La primera part de la sessió va consistir en un taller per aprendre a editar articles de la Viquipèdia, que va ser impartit, com en anys anteriors, per Francesc Fort, voluntari d’Amical Wikimedia, així com una introducció a la perspectiva de gènere en l’edició de continguts, a càrrec d’Ester Bonet, impulsora del projecte Viquidones.

En aquest sentit, l’edició d’enguany s’ha plantejat amb perspectiva de gènere per tal que augmentin els continguts sobre biografia de dones. És per això que, a banda de la col·laboració habitual de la Comissió de Dinamització Lingüística de la Facultat, també hi han participat membres del projecte del Plan Nacional I+D+I Dones i Wikipedia de la nostra Facultat.

La viquimarató, aquest any, comptà especialment amb la participació d’alumnes de les assignatures de Fonts d’informació, de segon curs de Gestió d’Informació i Documentació Digital (GIDD), impartida pel professor Amadeu Pons, i de Disseny d’interacció, de tercer curs, impartida per la professora Núria Ferran.