Vés al contingut

Activitat: convocatòries europees de recerca en gènere de 2024

El passat dimecres 10 d’abril, als Dimecres del CRICC, vam poder gaudir d’una sessió sobre convocatòries europees de recerca en gènere de 2024, coorganitzada amb la Unitat d’Igualtat i l’Oficina de Projectes Internacionals de Recerca (OPIR) de la UB, i impartida per Marisa Segura i Mima Salafranca.

L’objectiu de l’activitat, que es traslladarà a altres facultats de la UB per part de l’OPIR, és fomentar la incorporació de la perspectiva de gènere en la recerca no només en projectes específics per a gènere sinó de manera transversal. És per això que la sessió va tractar convocatòries de gènere amb oportunitats per a les disciplines d’Informació, Comunicació i Cultura.

Les presentadores van donar inici a la sessió fent una presentació de l’OPIR i la feina de suport en la cerca de convocatòries que ofereixen. La seva tasca se centra en l’ajuda als projectes de recerca en la part prèvia a les concessions de finançament.

La part principal de la presentació es va centrar en donar a conèixer programes de convocatòries europees d’interes per a les disciplines del CRICC, com el Horizon Europe, amb especial interès pel Cluster 2 centrat en Cultura, Creativitat i Societat inclusiva; el Citizens, Equality, Rights and Values (CERV) i l’Asylum, Migration and Integration Fund (AMIF), a més d’altres programes de finançament a nivell internacional.

La sessió va concloure amb alguns consells i un petit debat sobre com abordar la perspectiva de gènere en les propostes dels projectes de recerca.

CRICC CRICC

Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals