Concedits dos projectes I+D+i liderats per investigadores del CRICC

Els projectes d’investigació Women and Wikipedia (W&W) i Transmedia Gender & LGBTI+ Literacy (TRANSGELIT), ambdós liderats per professores del CRICC, han obtingut finançament en la convocatòria d’ajuts a projectes I+D+i per part de l’Agència Estatal de Recerca:

D’una banda, el projecte ‘Transmedia Gender & LGBTI+ Literacy’ (TRANSGELIT), liderat per les investigadores del CRICC Maria Jose Masanet i Maddalena Fedele, serà realitzat entre l’1 de setembre del 2021 i el 31 d’agost del 2024 i ha obtingut un import total de 48.279 euros. TRANSGELIT consisteix en un disseny participatiu amb agents educatius, adolescents i joves que té l’objectiu de crear recursos i materials audiovisuals educatius per treballar la perspectiva de gènere i LGBTI+ en entorns formals i no formals d’educació. Al projecte també participen altres professores i professors de la FIMA com la Laia Manresa, la Paula Ortiz, el Sergio Villanueva i l’Hibai López, i investigadores de la facultat d’Educació de la UB i altres entitats com el Centre Jove d’Atenció a les Sexualitats (CJAS), el Consell de la Joventut de Barcelona (CJB) i el Consell Nacional de Joventut de Catalunya (CNJC).

Altrament, el projecte ‘Women and Wikipedia (W&W): Analysis of the gender gap in the co-production of knowledge in the Wikipedias of Spain’, liderat per la professora Núria Ferran, ha obtingut un import de total de 60.500 euros. En aquest projecte es busca estudiar com les dones poden ser capaces d’accedir, editar (i transformar) la Wikipedia de manera efectiva. També estudiarà les barreres que les dones troben per a ser reconegudes en l’enciclopèdia per tal de proposar pràctiques d’edició per superar-les, així com les estratègies per persistir en l’edició i els punts crítics per a la deserció. S’avaluarà la capacitat de transformar la Wikipedia, en el sentit de persistir, trobar espais per a canviar, socialitzar, ajudar-se i lluitar per la presència pública.  L’equip compta amb la presència dels membres del CRICC Maite Comalat, Amadeu Pons i Aurora Vall, juntament amb Patricia Castellanos (UIV), Julio Meneses (UOC) i Julià Minguillón (UOC).

CRICC CRICC

Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals