Interactivitat, cercabilitat i visibilitat web en periodisme digital guardonat.

Santos-Hermosa, Gema; Lopezosa, Carlos; Codina, Lluís. (2023). “Interactividad, buscabilidad y visibilidad web en periodismo digital galardonado”. Cuadernos.Info, n.º 54, p. 269-292. https://doi.org/10.7764/cdi.54.51731

L’objectiu principal d’aquest treball és elaborar una anàlisi comparativa entre els tretze llocs web de mitjans digitals guanyadors dels premis Online Journalism Awards (ONA) i els World Digital Media Awards (WDMA) de l’any 2020 pel que fa a les dimensions d’interactivitat, cerca i visibilitat web, a través de l’aplicació d’un protocol d’anàlisi dissenyat específicament per mesurar aquestes dimensions en el periodisme digital a través de nou paràmetres (Santos-Hermosa et al., 2021; 2022). Els resultats mostren diferents nivells d’assoliment de les dimensions d’interactivitat, navegabilitat i visibilitat en els mitjans digitals premiats; que permet establir un rànquing de major a menor puntuació. També s’identifiquen algunes tendències destacades per cada dimensió d’estudi. Això evidencia una sèrie d’estratègies d’èxit i debilitats vinculades a la interactivitat, cerca i visibilitat web. L’aplicació del protocol resulta ser d’utilitat no només per als investigadors sinó també per als professionals del periodisme digital, aportant dades per crear nous serveis i productes centrats en l’experiència de l’usuari.

CRICC CRICC

Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals