Vés al contingut

La Informació de les Coses: Un Estudi sobre el Potencial del Periodisme amb la Tecnologia 5G

Aquesta investigació realitzada a la Universitat de Barcelona explora la intersecció de tecnologies emergents com la Intel·ligència Artificial (IA), el 5G mòbil i Internet de les Coses (IoT) dins dels marcs periodístics, amb l’objectiu de descobrir les dinàmiques evolutives a les redaccions influenciades per aquests avanços.

Emprant metodologies com la recerca bibliogràfica per a una exploració teòrica de l’IoT, l’IA, el 5G i l’observació participativa amb el Grup de Recerca en Informació, Comunicació i Cultura, l’estudi pretén oferir una visió qualitativa de la integració d’aquestes tecnologies en el periodisme.

L’estudi es centra en com els algorismes impulsats per IA, la connectivitat 5G i els dispositius IoT estan transformant col·lectivament la creació i difusió de continguts periodístics, oferint noves oportunitats per a una eficiència i creativitat millorades, tot introduint reptes en el tractament, anàlisi i distribució de dades en temps real.

Els resultats esperats inclouen una comprensió més profunda de l’impacte i el potencial d’aquestes tecnologies en el periodisme, posant l’accent en la necessitat de transparència, responsabilitat i pràctiques ètiques per mantenir la integritat periodística i promoure el debat públic informat davant aquests avanços tecnològics.

Mendonça, Henrique Silva Afonso de; Boté-Vericad, Juan-José; Mauricio de Carvalho, Juliano. The information of things: a study on the potential of journalism with 5G technology. Universitat de Barcelona. Centre de Recerca en Informació, Comunicació i Cultura (CRICC), [2024]. 30 p. http://hdl.handle.net/2445/209721.

CRICC CRICC

Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals