Vés al contingut

Previsió per cobrir les diferències entre l’oferta d’educació i formació i les necessitats del mercat laboral

S’ha publicat un nou informe en el marc del projecte CHARTER (Cultural Heritage Actions to Refine Training, Education and Roles), liderat per Lluís Bonet, membre del CRICC, que té l’objectiu de crear una estratègia sectorial de competències duradora i global que garanteixi que Europa disposa de les competències necessàries en matèria de patrimoni cultural per donar suport a societats i economies sostenibles, incloses competències transversals com les digitals-tecnològiques i les de l’economia verda-blava.

CHARTER és un projecte Erasmus+ dins del Pla Europeu de Cooperació Sectorial en matèria de Competències. En el marc d’aquest pla, les parts interessades col·laboren en associacions sectorials específiques, que desenvolupen i apliquen estratègies per cobrir les mancances de qualificació en aquests sectors. CHARTER és l’associació sectorial específica del Patrimoni Cultural (CH). Els 47 socis de 18 estats membres de la UE formen una aliança per cartografiar el panorama europeu de competències, ocupacions, educació i formació, i elaborar recomanacions d’estratègies europees per corregir les mancances de qualificació en aquest àmbit.

L’objectiu d’aquest informe del WP4 (paquet de treball 4) és recopilar i resumir els resultats preliminars dels informes anteriors del projecte CHARTER (del WP2, WP3 i WP4), buscant millores per cobrir mancances i millorar el cercle virtuós d’aprenentatge CH, el desenvolupament professional i els estàndards de certificació de qualitat.

Consulta l’informe complet aquí.

CRICC CRICC

Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals