Vés al contingut

La segona generació de teen-series: programes estatunidencs, britànics i espanyols dels 2000-2010

Fedele, M. (2020). La segunda generación de teen series: programas estadounidenses, británicos y españoles de los 2000-2010. Index Comunicación. DOI: https://doi.org/10.33732/ixc/11/01Lasegu

Les teen-series són un producte mediàtic de la cultura juvenil, al mateix temps que representen el prototip de ficció seriada preferit per l’audiència adolescent gràcies a la seva temàtica i personatges centrats en la mateixa etapa.

En aquest article, Maddalena Fedele ens presenta els resultats obtinguts d’un estudi sobre 50 teen-series contemporànies produïdes als EUA, Regne Unit i Espanya. L’estudi dibuixa les característiques fonamentals del format de la segona generació de teen-series. Aquestes, a diferència de les teen-series de primera generació produïdes als noranta, introdueixen representacions més diverses i promouen models identitaris basats en l’autoacceptació, a més d’obrir-se, alhora, a un públic jove i jove-adult.

Programes estrelles del prime-time, les teen-series de segona generació s’han configurat com a produccions populars de qualitat gràcies a l’ús d’estratègies narratives i estètiques pròpies de la nostra etapa metatelevisiva, també anomenada tercera edat d’or de la televisió.

CRICC CRICC

Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals