Visita de professionals i acadèmics de Colòmbia

Cristóbal Urbano, Carlos Vidal (Uniminuto), Ernest Abadal Aquesta setmana ha estat molt densa en reunions amb professionals i acadèmics de Colòmbia, especialment de Cali, ciutat on darrerament hem organitzat la Escuela de Innovación y Desarrollo Bibliotecario (EIDB) que ha coordinat el professor Cristóbal Urbano (vegeu les notícies sobre la inauguració i la clausura de la Escuela que hem publicat en aquest portal).

Cristóbal Urbano, Javier Valle (Universidad Javierana) i Ernest AbadalEl dilluns 17, a la tarda, vam rebre la visita d'un grup de bibliotecaris i autoritats culturals de Cali que han fet una estada professional a Barcelona en el marc de l'acord de col·laboració que les dues ciutats estan conformant en matèria de biblioteques públiques. Van ser rebuts pel degà, que els va explicar l'oferta formativa de la Facultat, i també pel professor Lluís Bonet, coordinador del màster de Gestió Cultural.

El dilluns 24, vam rebre la visita d'un dels professors que ha participat com a docent a l'EIDB, Alfredo Luis Menéndez, del Departamento de Ciencia de la Información de la Pontificia Universidad Javeriana (Bogotá) amb qui vam intercanviar informació sobre els respectius centres amb l'objectiu de trobar punts de col·laboració futura.

Finalment, el dimecres 26 ens vam entrevistar amb el professor Carlos Vidal, rector de la sede Valle del Cauca de la universitat Uniminuto, a qui vam agrair la col·laboració amb l'EIDB cedint espais de campus virtual per als cursos que hem fet a Cali. Durant la conversa, també es van explorar les necessitats de formació de postgrau que manifesten els professionals de la zona.