Activitats

Celebrem el centenari de la Facultat!

Durant aquest 2015, es compleixen els cent anys de la creació de l’Escola Superior de Bibliotecàries i de la implantació dels estudis de biblioteconomia a Catalunya, un esdeveniment de relleu internacional. L’Escola Superior de Bibliotecàries, creada el 1915 per Eugeni d’Ors en el marc del sistema de biblioteques populars de Catalunya, va ser una institució innovadora, estretament vinculada a l’entorn professional i atenta als canvis internacionals.

La nostra Facultat, hereva d’aquests orígens, ha preparat un seguit d’actes per celebrar el centenari —cliqueu aquí per veure’n el programa provisional— entre els quals destaquen l’exposició «BiblioTec. Cent anys d’estudis i de professió bibliotecària. 1915-2015» (Palau Robert, del 16 de febrer al 10 de maig) i el Seminari Internacional de Docència i Recerca en Biblioteconomia i Documentació (4-5 de juny).

Les activitats de celebració del centenari s’adrecen als antics i actuals membres de l’Escola —el professorat, l’alumnat o el personal d’administració i serveis— i també pretenen connectar amb la societat catalana en general, a la qual volem mostrar la nostra aportació a la formació dels professionals de les biblioteques i dels sistemes d’informació.