Activitats

El degà de la Facultat recull la Creu de Sant Jordi

El passat dilluns, 4 de maig, el president de la Generalitat, Artur Mas, va lliurar la Creu de Sant Jordi a 27 personalitats i a 15 entitats, entre les quals la nostra Facultat. La cerimònia va tenir lloc al Gran Teatre del Liceu de Barcelona i va recollir la Creu el degà, Ernest Abadal. El rector de la UB, Dídac Ramírez, també va assistir a l’acte.

La Creu de Sant Jordi és un dels màxims reconeixements que atorga la Generalitat de Catalunya i ha estat atorgada a la Facultat «per la continuïtat d’uns estudis ben implicats en la transformació d’una professió que ha sabut adaptar-se a les necessitats de la societat». Aquest guardó ens arriba en el marc del centenari de la creació de l’Escola Superior de Bibliotecàries, de la qual la Facultat és hereva. En paraules d’Ernest Abadal: «La història de la Facultat està vinculada al servei de la difusió cultural i l’accés a la informació, al servei d’una política cultural avançada al seu temps i al servei d’un país i dels seus ciutadans. D’altra banda, ha sabut adaptar el seu coneixement als canvis tecnològics i socials que hi ha hagut en aquests cent anys».