Activitats

BOBCATSSS 2016, el congrés d’estudiants d’IiD, s’ha celebrat a Lió

Com ja hem anunciat diverses vegades en aquest portal de notícies, enguany el BOBCATSSS, el congrés internacional d’estudiants d’IiD, ha tingut lloc a Villeurbanne i Lió del 27 al 29 de gener. Aquesta vegada, l’organització del congrés ha anat a càrrec de tres institucions: l’École Nationale Supérieure des Sciences de l’Information et des Bibliothèques (Enssib), el departament d’Information Communication de l’Institut Universitaire de Technologie (IUT) de la Université Paris Descartes i el College of Information & Communication de la University of Tennessee (Knoxville). Sota el lema Information, Libraries, Democracy, s’hi han encabit  comunicacions i tallers sobre temàtiques com ara la confidencialitat i la privacitat en les comunicacions i les unitats documentals, la seguretat, la censura i la llibertat intel·lectual, la propietat intel·lectual, o les biblioteques com a referents de la ciutadania. En relació a les últimes edicions, l’assistència de públic ha estat sensiblement menor, tot i els innegables atractius de la ciutat de Lió i de la seu del congrés, l’ENSSIB.

Entre la diversitat d’intervencions que va reunir el programa, podem destacar-ne algunes de considerable qualitat Extreta del Twitter de Carla Ollé (@kollever)i interès, com per exemple les que provenien de la nostra Facultat: una comunicació escrita per l’estudiant de doctorat Aida Pooladian i el professor Ángel Borrego («Disseminating knowledge beyond scholarly journals: coverage of Library and Information Science literature in Wikipedia»), i una altra de Carla Ollé, graduada d’IiD del curs passat («Censorship in the School Library: four reasons to consider and some ideas to promote intellectual freedom»). També han assistit a BOBCATSSS 2016 algunes estudiants del grau: Laia Bota i Carolina Pons, que actualment estan fent una estada Erasmus a la Hanzehogeschool de Groningen (Països Baixos), i Claudia Hervás. A més, hi han anat els professors Andreu Sulé i Jesús Gascón.

Paral·lelament a les sessions del congrés, ha tingut lloc la reunió anual d’EUCLID —European Association for Library & Information Education and Research—, l’associació europea dedicada a la docència i a la recerca en IiD, on Andreu Sulé representa la Facultat. S’hi decidí que en el proper BOBCATSSS s’inclogui una sessió dedicada a la situació actual dels estudis i de la docència en aquesta matèria a Europa, i s’hi va acordar qui serien els guanyadors dels premis que concedeix l’entitat: el BOBCATSSS of the Year, per a un professional que hagi contribuït al desenvolupament i a la promoció de l’educació en la nostra disciplina a Europa, i l’EUCLID Internationalization Award, per a una institució que hagi destacat en els últims dos anys en la promoció de la cooperació i de la internacionalització en l’àmbit educatiu. Els premis van ser concedits respectivament a Paul Sturges (Loughborough Universtiy) i a l’ENSSIB. El professor Andreu Sulé en féu el lliurament durant la cerimònia de cloenda.

Com és tradició, en aquesta cerimònia de clausura es passà el relleu als organitzadors del proper BOBCATSSS, que seran les universitats de Tampere (Finlàndia), Oslo (Noruega) i Groningen (Països Baixos). El congrés tindrà lloc la darrera setmana de gener de 2017 a Tampere.