Gravació a la Facultat del tercer episodi de Cartas vivas

El passat 8 de maig, es va gravar al plató de la Facultat el tercer episodi de la sèrie Cartas vivas, un projecte de col·laboració de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació de la Universitat de Barcelona amb el College of Humanities de la Universitat d’Exeter.

Cartas vivas mostra petites peces audiovisuals que recreen literatura epistolar i confessional de dones importants del segle XX. El tercer episodi està dedicat a Carmen Laforet, escriptora en llengua castellana, guanyadora del primer premi Nadal al 1944 amb la novel·la Nada.

La gravació d’aquest episodi s’ha fet amb la presència de la catedràtica d’Estudis Hispànics i de Gènere de la Universitat d’Exeter, Nuria Capdevila-Argüelles, i de Marian Álvarez, l’actriu que interpreta a Carmen.

L’equip de treball de la Facultat està integrat per professors, estudiants i personal d’administració i serveis. La professora Paula Ortiz dirigeix les Cartes vives. Conjuntament amb la catedràtica de la Universitat d’Èxeter, Núria Capdevila-Argüelles, és la promotora del projecte que es va gestar fa dos anys.

Altres professors involucrats són Pedro Valero, com a director de fotografia, Lydia Sánchez i Sergio Villanueva, responsables de la comunicació, Anna Marquès, productora, Jorge Franganillo, foto fixa, Jose María Cabello, muntatge, Jaume Vilaseca, postproducció, i Francesc Llinares responsable de só. A ells s’afegeixen alumnes de 3r i 4rt dels cursos del grau de Comunicació Audiovisual, i el tècnic d’audiovisuals Jordi Capella. En aquest rodatge també han estat presents la professora d’Èxetet Isabel Santafé, que coordina la traducció a l’ànglès de les cartes, i dues alumnes de la mateixa universitat implicades en la traducció (Heledd Wylshaw i Molly Murphy).