Participació de la Facultat al Global Media Monitoring Project 2020

La Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals (FIMA) de la Universitat de Barcelona ha participat al Global Media Monitoring Project 2020, el projecte internacional de monitoratge de la representació de gènere als continguts informatius més extens que existeix. El monitoratge i l’anàlisi globals es realitzen cada cinc anys, des de 1995, a més de 100 països d’arreu del món. Enguany, la recollida de les dades relatives a noticiaris televisius, radiofònics, premsa escrita i digital, i comptes de Twitter oficials, s’ha realitzat el 29 de setembre, a 140 països.

La professora de la FIMA Maddalena Fedele ha coordinat un subgrup d’investigadores, integrat per Marga Carnicé, també professora de la Facultat, Luisa Martínez, de la Universitat Autònoma de Barcelona, i Rafael Ventura, investigador del CRITICC (Universitat Pompeu Fabra). El subgrup de la FIMA ha format part d’un dels grups més grans del projecte, el de l’Estat espanyol, integrat per més de 30 persones, coordinades per Teresa Vera Balaza de la Universitat de Màlaga.