icones wc FIMA copa i cadira lavabos adaptats

Senyals inclusius als lavabos de la UB

Almenys set universitats catalanes han adaptat una part dels lavabos (550) per facilitar que es pugui rentar la copa menstrual en la intimitat. Una de les pioneres és la Universitat de Barcelona (UB) que, a més, ha instal·lat senyalització pròpia per facilitar la localització d’aquests espais, com podeu veure als lavabos de la Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals (FIMA).

El canvi a la UB no s’ha limitat a senyalitzar els lavabos on poder rentar les copes, sinó que és molt més profund i s’han eliminat les tradicionals icones masculines i femenines per ser un sistema més inclusiu. “Ara tenim lavabos per usos i marcant si estan o no adaptats. Però no hi ha cap necessitat de marcar amb figures amb faldilles i pantalons”, explica Núria Ferran, professora de la FIMA i delegada del rector per a la direcció de la Unitat d’Igualtat. A més de la UB, tenen lavabos menstruals adaptats la UPC, la UAB, la Universitat Rovira i Virgili, la de Lleida i Girona.