Visita d’estudiants de la FIMA a Televisió de Catalunya

El passat dissabte 15 d’abril de 2023, alumnes de la FIMA dels graus en Comunicació Audiovisual i en Gestió d’Informació i Documentació Digital, de les assignatures de Documentació audiovisual i Preparació al Pràcticum, respectivament, van visitar el Centre de Documentació de Televisió de Catalunya (TVC) amb els professors Jorge Franganillo i Aurora Vall.

La visita, que es fa anualment des de fa més de deu anys, es va dividir en dues parts. A la primera part, la documentalista Imma Rull va oferir una xerrada sobre les tasques diàries dels professionals de la documentació audiovisual. Va mostrar el modern sistema de gestió documental de TVC, anomenat Digition, i va fer-hi cerques d’imatges a petició dels assistents. La suite Digition engloba tot el cicle documental de la producció de TVC des de la ingesta d’imatges fins a l’emissió i el tractament dels materials. Els usuaris (periodistes, redactors, realitzadors, muntadors, etc.) poden accedir a l’arxiu en el seu entorn de producció digital i hi poden cercar, visionar i seleccionar imatges. Per a cerques més elaborades poden demanar el suport d’un documentalista, que pot resoldre cerques complexes, generar clips de treball, llistats, etc.

A la segona part, Imma Rull i Joana Monreal van guiar els visitants per les instal·lacions de la cadena, des del Departament de Documentació, fins a les sales de control, els platós i la redacció. Aquí, la documentalista Nati Carreras va mostrar als estudiants el servei d’indexació, on es tracten les trameses d’agències de notícies (AFP, Reuters, EFE) i d’intercanvi (Forta), les gravacions pròpies i altres enviaments com ara senyals institucionals. El servei distribueix les imatges a la secció corresponent de la redacció i selecciona les trameses que tenen interès per formar part de l’arxiu pel fet noticiable o com a imatges de recurs.

Moltes gràcies a l’equip de TVC, que ens ha acollit un any més!