façana FIMA darrere

Lavabos inclusius i habilitats per a l’ús de la copa menstrual a la FIMA

Una de les accions que proposa el III Pla d’Igualtat de la UB és la implementació de lavabos més inclusius als centres. Així, a partir d’aquest mes de maig de 2023, a la Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals es canviarà la senyalètica binària i així s’aposta per uns lavabos més d’acord amb la diversitat.

Alhora, un altre senyal que es trobarà a les portes d’alguns excusats és el de la copa menstrual. Després de la prova pilot a les facultats de Ciències de la Terra i de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació, la FIMA ha apostat també per realitzar modificacions a les instal·lacions per tal de facilitar l’ús i neteja de la copa menstrual en espais amb més intimitat. Aquestes modificacions s’han notificat al servei de geolocalització de «Lavabos amics de la menstruació sostenible».